Projekt parku handlowego Glinianka autorstwa MODO Architektura wyróżniony europejską nagrodą

MODO Architektura zdobywcą prestiżowej nagrody w konkursie EUROPEAN PROPERTY AWARDS za projekt parku handlowego Glinianka zaprojektowanego dla i zrealizowanego przez firmę REDKOM Development. Park w podwarszawskiej Łubnej to nie tylko wysokiej jakości powierzchnie handlowo-usługowe, ale także innowacyjny na polskim rynku koncept połączenia w ramach realizacji obiektu powierzchni komercyjnych z powierzchniami prawdziwie społecznościowymi. Powstał w ten sposób obiekt o zróżnicowanych funkcjach w tym funkcji społecznościowej i rekreacyjnej integrujących lokalne społeczności. Projekt parku handlowego zdobył nagrodę w kategorii „Best Landscape Architecture”.

Park handlowy Glinianka o powierzchni wynajmowalnej 10 000 mkw. został otwarty w marcu bieżącego roku. Wśród najemców, którzy w parku posiadają swoje sklepy są między innymi Carrefour, Jysk, Sinsay, TEDi, KiK, Pepco, Dealz, Rossmann,Verona czy też Piekarnia Cukiernia Grzybki. Z założenia park handlowy ma zaspakajać potrzeby wszystkich grup wiekowych mieszkańców okolicznych miejscowości więc jego oferta została przygotowana tak, aby dostarczyć wartość dodaną dla regionu. Lokalizacja parku, tuż przy stawie, od którego park wziął swoją nazwę, umożliwiła także zaprojektowanie i stworzenie funkcji dodatkowych, których celem jest zapewnienie osobom odwiedzającym obiekt atrakcyjnych możliwości spędzania wolnego czasu. Z tego zadania MODO Architektura wywiązała się znakomicie, co potwierdza między innymi nagroda zdobyta w międzynarodowym konkursie” – mówi Anna Wojciechowska z firmy Scallier odpowiedzialnej za komercjalizację parku handlowego Glinianka.

Zadaniem, które przed nami postawił inwestor, firma REDKOM Development, polegało na zaprojektowaniu nie tylko wysokiej jakości powierzchni handlowych, ale także powierzchni rekreacyjnych umożliwiających atrakcyjne spędzanie wolnego czasu klientom parku przy jednoczesnym możliwie największym zachowaniu istniejącej w tej lokalizacji zieleni. Inspirując się otoczeniem zaprojektowaliśmy więc obok obiektu handlowego także park z licznymi funkcjami dodatkowymi, który klientów zachęca do pozostania w lokalizacji na dłużej” – mówi Tomasz Borowiak, współzarządzający pracownią MODO Architektura i lider zespołu, który przygotował zwycięski projekt. „Park powstały przy nieruchomości handlowej dzieli się na cztery zasadnicze części o rożnych funkcjach: sportowej, gastronomicznej, rekreacyjnej / rozrywkowej i edukacyjnej, z których korzystać mogą wszyscy mieszkańcy okolicznych miejscowości. W części sportowej znajduje się między innymi boisko do siatkówki, a w części gastronomicznej powstała przestrzeń dla food trucków i strefa odpoczynku. Część edukacyjna z kolei oferuje kącik przeznaczony do gry w planszówki, gdzie można skorzystać ze specjalnych stolików, jak również zagrać w ogrodowe szachy wielkoformatowe. Na jej obszarze znajdują się także tablice z informacjami o faunie i florze występującej w stawie i jego otoczeniu. W centralnym punkcie ulokowana jest strefa rekreacji, gdzie odwiedzający znajdą leżaki, liczne elementy małej architektury jak ławeczki, a także łąki kwietne sprzyjające odpoczynkowi i regeneracji” – podkreśla Tomasz Borowiak.

Naszym celem było stworzenie obiektu, który z jednej strony zapewni klientom dostęp do atrakcyjnej oferty handlowej i usługowej, a z drugiej, wykorzystując unikalne walory lokalizacji, dostarczy lokalnej społeczności miejsce do odpoczynku i rekreacji. Park Glinianka w Łubnej, pod Warszawą, stanowi właśnie takie multifunkcyjne połączenie” – mówi Łukasz Komierowski, Prezes firmy REDKOM Development.